سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگ آمتیس و خواص جادویی آن

 

مقدمه ای بر معنی و کاربردهای آمتیست

آمتیست در تمام اعصار به دلیل زیبایی خیره کننده و قدرت افسانه ای خود برای تحریک و تسکین ذهن و عواطف بسیار مورد احترام بوده است. این سنگ در طبقه بندی های امروزی یک سنگ نیمه قیمتی است ، اما از نظر قدیمی ها این یک "گوهر آتش" بود ؛ سنگی گرانبها ، در بعضی از مواقع تاریخ ، به اندازه یک الماس ارزش دارد. آمتیست همیشه با فوریه ، در ماه رومی ها به نپتون ، خدای آب آنها اختصاص داده شده است. بنابراین ، جای تعجب نیست که این سنگ ، سنگ تولد سنتی آن ماه است. این سنگ سنت ولنتاین و عشق وفادار است و نشان دهنده عزت کلیسایی به عنوان سنگ اسقف است. انرژی آتش و اشتیاق ، خلاقیت و معنویت را به همراه دارد ؛ اما منطق اعتدال و متانت را به همراه دارد. 

 

چه بلورهای آن طبیعی بمانند ، چه به صورت سنگهای ریخته شده صیقل داده شوند و یا به صورت جواهرات با شکوه در آمده باشند ، آمتیست گوهری است که زیبایی آن فراتر از وجوه مشترک آن است. این انواع کوارتز است که در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. این شکل به صورت کریستال های شفاف ، خاتمه یافته از هر اندازه در ژئودها ، خوشه ها و به صورت ختم های منفرد طولانی ساخته می شود. همچنین در توده های شیشه ای یافت می شود و به صورت نمونه های شگفت انگیز و طلسمات شخصی جلا می یابد. وجود منگنز در کوارتز شفاف باعث تولید آمتیست می شود ، در حالی که مقدار اضافی آهن رنگ بنفش را تغییر می دهد. آمیتیس از بنفش قرمز کمرنگ تا بنفش عمیق رنگ است و ممکن است شفاف یا مات باشد. علاوه بر این ، گاهی اوقات با کوارتز سفید به عنوان Chevron Amethyst لایه گذاری می شود ، که در ترکیب با کاکوکسنیت ، مخلوط با سیترین به عنوان آمترین یا در موارد نادر با "گوتیت" تخریب می شود.

 

"توانایی آمتیست در گسترش ذهن بالاتر همچنین خلاقیت و اشتیاق فرد را افزایش می دهد."

نام آمتیست از کلمه یونانی ametusthos گرفته شده است ، به معنای "مست نیست" ، و از یک افسانه باستان است. خدای شراب Bacchus ، عصبانی از توهین و تصمیم به انتقام گرفتن از خود ، تصمیم گرفت که اولین کسی که او باید ملاقات کند توسط او بلعیده شود ببرهای او. فانی بدبخت اتفاقاً یک دوشیزه زیبا به نام آمتیست بود که در راه عبادت در حرم دیانا بود. در حالی که جانوران وحشی از بین رفتند ، او خواستار محافظت از الهه شد و با تبدیل شدن به یک کریستال سفید و شفاف نجات یافت باکوس که از ظلم خود پشیمان شد ، آب انگور خود را به عنوان هدیه روی سنگ ریخت و رنگ زیبای بنفش را به این جواهر بخشید.

 

در طول تاریخ ، فضیلت ویژه آمتیست این بوده است که از مستی و زیاده خواهی جلوگیری کند. یونانیان باستان و رومی ها معمولاً جامهای خود را با آمتیست که شراب مست از یک فنجان آمتیست را می نوشند ، مست می کنند ، و سنگی که روی بدن ، به خصوص در ناف پوشیده شده است ، نه تنها برای سستی ، بلکه بیش از حد غیرت در بدن شور. اسقف های کاتولیک نیز برای محافظت در برابر نشئگی عرفانی ، از حلقه های آمتیست استفاده می کردند. بوسیدن حلقه ، دیگران را از مسمومیت عرفانی مشابه بازمی داشت و آنها را در اندیشه معنوی جا می داد.

آمتیست همچنین برای کنترل افکار شیطانی ، افزایش هوش و نشان دادن مردانتی زیرک در امور تجاری مشهور بود. برای مسافران ، این لباس به عنوان محافظ در برابر خیانت و حملات غافلگیر کننده استفاده می شد. همچنین سربازان را از آسیب دور ساخت و به آنها بر دشمنان خود پیروزی بخشید. در صید حیوانات وحشی و پرندگان به شکارچیان کمک می کرد. در طرف دیگر ، این سنگ روانی قدرتمند محافظت در برابر جادوگری و جادوی سیاه قلمداد می شد. مانند سایر سنگ های سلطنتی ، از دارنده خود در برابر بیماری و عفونت محافظت می کند.

 

در دنیای معنوی ، آمتیست ارتباطی با امر الهی فراهم می کرد. از نظر عبرانیان ، این اهلاما بود ، سنگ نهم در سینه بند کاهن اعظم. با قبیله دان و همچنین دوازدهمین سنگ بنای اورشلیم جدید حک شده است. از نظر مصری ها ، این Hemag بود ، که در کتاب مردگان ذکر شده است تا برای دفن در تعویذ هایی به شکل قلب حک شود. در فرهنگ های شرقی ، در توصیف مقدس "شهرهای گوهر" ، "درختان زندگی" ذکر شده است و در پیشکش معابد برای پرستش استفاده می شده است. همچنین اغلب برای همسان سازی تأثیرات سیاره ای و نجومی مورد استفاده قرار می گرفت. علاوه بر این ، آمتیست در تسبیح و مهره های نماز محبوب بود. ایجاد فضای آرامش خداپسندانه ، ایجاد احساس آرامش روانی و سکوت به آن اعتبار داده شد.

 

"فرکانس بالای ذاتی آمیتیست هاله هرگونه انرژی منفی یا پیوست ها را تصفیه می کند و یک محافظ محافظ از نور در اطراف بدن ایجاد می کند."

در دنیای امروز ، آمتیست هنوز سنگ قابل توجهی از معنویت و قناعت است ، که به دلیل توانایی های متافیزیکی اش در ذهن داشتن و تحریک یک حالت مراقبه ای پیشرفته ، مشهور است. فرکانس بالای ذاتی آن هاله هرگونه انرژی منفی یا پیوست ها را تصفیه می کند و یک محافظ محافظ از نور در اطراف بدن ایجاد می کند ، به فرد اجازه می دهد در حالی که به جهت معنوی باز می شود ، تمیز و مرکز بماند. آمتیست چشم سوم ، تاج و چاکراهای اثیری را تحریک می کند و باعث افزایش درک شناختی و همچنین تسریع در رشد توانایی شهودی و روانی می شود. این آغازگر خرد و درک بیشتر است و سنگ راحتی برای کسانی است که در غم از دست دادن یکی از عزیزان خود هستند.

 

توانایی آمتیست در گسترش ذهن بالاتر همچنین خلاقیت و اشتیاق فرد را افزایش می دهد. تخیل و شهود را تقویت می کند و فرآیندهای تفکر را تصفیه می کند. این به جذب ایده های جدید کمک می کند ، فکر را عملی می کند و پروژه ها را به نتیجه می رساند. آمیتیست همچنین به عنوان طلسم تمرکز و موفقیت شناخته شده است.

 

آمتیست یک بلور استثنایی برای پوشیدن روی بدن ، استفاده در مراسم شفابخشی و تقویت محیط است. شناخته شده است که در معرض نور مستقیم خورشید محو می شود و باید مراقب آن بود. همچنین خوب است که هر چند وقت یکبار با نگه داشتن سنگ زیر آب روان و در عین حال تأیید تمیز شدن سنگ ، انرژی آن را پاک کنید. برای شارژ مجدد بلورها ، آمتیست را بدون جلا نگه دارید.